Wednesday, January 19, 2011

lalai..lalai..


aku rasa hati aku dh trlalu keras skarang nie...klau dulu time ingat dose2 yg lps2, ade jgak mngalir air mata.... tp skarang, macam smuanya dh kering...ckup2 susah nk mngalir walau stitis....tahajud dh lame tnggal, hm,,mngkin nie lar sbb nyer...aku ade trbaca satu artikel yg mngatakan seorang ulama' ade brpesan:
“ Seorang mukmin yang bangun ketika azan Subuh berkumandang, ia adalah mukmin yang lalai dan lemah. Mukmin ia harus bangun dan persiapkan diri sebelum azan Subuh.”
tapi aku...time azan Subuh brkumandang pun blum tntu bleh bngun...knape aku x mmpu istiqamah ape yg slalu aku buat kat skolah dulu....mngkin akibat drpd dosa yg kian brtmbah.... sesekali aku ade la jgak insaf, tp x kekal lama....sringkali mngulangi dosa yg sama.. hrap2 Allah ampunkan aku, aku yakin dgn sifat Maha PengampunNya....

No comments:

Post a Comment