Saturday, April 16, 2011

Tinta qalbu...

بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah, ku rasakan hari2ku kini berlalu begitu sahaja...tidak seperti beberapa tahun sebelum ini.. 
ibadatku bergantung pada imanku, diwaktu imanku rapuh, kuranglah ibadatku..malah menjadi lebih buruk jika ditambahkan lagi dengan dosa yang sentiasa diulangi.. dikala imanku teguh, brhempas pulaslah diri ini kearah mengingatiMu..namun detik2 seperti itu tidaklah lama jika dibandingkan dgn saat2 kelalaianku...
Sungguh., hati ini begitu lalai dari mengingatiMu.. jauh sekali ingin mndekatiMu...
Jika dulu aku x pernah meninggalkan warkah kalamMu..., kini aku sombong...sombong dari melafazkannya dibibirku, sebaliknya melodi2 khayalan yang aku ketengahkan... Sudah lupakah diriku??, dengan qalamMu itu pernah kutemui ketenangan....melalui tintaMu itu juga pernah membuatkan hatiku ini subur utk terus mmperjuangkan KebesaranMu...yang pernah menyelamatkanku disaat aku hampir meragui janji-janjiMu...
Aku pelupa....aku sememangnya pelupa... sentiasa alpa dengan kesenangan dunia...
aku sedar bahwa aku tidak layak utk menjejakkan kakiku ke syurgaMu dengan amalanku yang tidak pernah setanding walau dengan sebesar zarah kurniaan nikmat dariMu...maka aku memerlukan rahmatMu serta membutuhkan keredhaanMu untukku rasai nikmat syurgaMu itu....
Kembalikanlah diri ini pada jalanMu...kembalikanlah hati ini agar sentiasa merinduiMu serta pimpinlah aku utk terus bersama denganMu, menegakkan syariatMu yang kian kabur di mata umat,...yang makin pudar di hati insan yang menggelarkan diri mereka sebagai Muslim....

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta Alam. Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Yang mengusai hari pembalasan. Hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami memohon pertolongan. Tunjukkanlah kami jalan yang lurus (yaitu) jalan orang-orang yang sudah Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.

(al-Fatihah 1-7)

No comments:

Post a Comment